Dlaczego warto z nami złożyć pozew w sprawie frankowej? Dlaczego właśnie teraz?

Krótko i na temat:

Od 5 lat jesteśmy liderem na rynku usług dla tzw. frankowiczów.

Ponad 500 klientów powierzyło nam prowadzenie ich spraw sądowych dot. kredytów powiązanych z walutą.

Na naszym koncie mamy:

• pierwszą w Polsce wygraną na nieważność umowy kredytu indeksowanego (Sąd Okręgowy w Warszawie III C 1073/14);
  • najwyższą w Polsce wygraną w sprawie z powództwa klienta przeciwko bankowi: ponad 2,1 mln zł (Sąd Okręgowy w Warszawie XXV C 1018/17);
  • najwyższą w Polsce wygraną w sprawie z powództwa banku przeciwko klientowi: blisko 2,5 mln zł (Sąd Okręgowy w Warszawie XXV C 2720/18);
  • około dwudziestu wygranych spraw (odfrankowienie, nieważność);
  • wygrane w sprawach, w których kwestionowany był status konsumenta, a kredytobiorcy zaciągnęli kredyty na cele inne niż tylko mieszkaniowe;
  • odszkodowania za przewlekłość tzw. spraw frankowych;
  • wygrane zażalenia na zawieszenia postępowań do czasu wydania orzeczenia TSUE C-260/18;
  • wygrane zażalenia na zawyżone koszty opinii biegłych;
  • wyłączenia niekorzystnych sędziów;
  • opinie biegłych potwierdzające, że indeksacja to instrument finansowy (jako jedyna kancelaria w Polsce reprezentująca tzw. frankowiczów);

Dlaczego właśnie teraz złożyć pozew?

Sąd Najwyższy w dniu 4 kwietnia 2019 roku (wyrok III CSK 159/17 ) oraz w dniu 9 maja 2019 roku (​wyrok I CSK 242/18) uznał, że kredyty powiązane z walutą mają być wykonywane jako kredyty w PLN ze stawką LIBOR;

Sąd Najwyższy odchodzi od koncepcji rozliczenia kredytu kursem średnim NBP (wyrok SN z dnia 24 października 2018 r. (II CSK 632/17);

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) popiera stwierdzenie nieważności umowy kredytu (wyrok z 14 marca 2019 roku C118/17);

Rzecznik Generalny TSUE wydał korzystną dla frankowiczów opinię w tzw. polskiej sprawie frankowej Dziubak C-260/18, wskazując, że prawo UE stoi na przeszkodzie temu, aby sąd krajowy uzupełnił luki w umowie kursem rynkowym lub średnim NBP oraz, że to klient decyduje czy chce stwierdzenia nieważności umowy;

Osoby zainteresowane zapraszamy na: pozewindywidualny@kancelariagarlacz.pl