Sąd Okręgowy w Warszawie zasądził kredytobiorcy od Getin Noble Bank S.A. ponad 192 tys. zł tytułem tzw. nadpłat indeksacyjnych

Dziś Sąd Okręgowy w Warszawie zasądził na rzecz kredytobiorcy (reprezentowanego przez mec. Barbarę Garlacz) kwotę ponad 192 tys. zł tytułem tzw. nadpłat indeksacyjnych. Sąd uznał, że umowa banku była już w chwili jej podpisywania nieuczciwa, gdyż pozwalała bankowi na jednostronne ustalenie wartości kredytu w CHF. Bank kształtował postanowienia umowne w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami.

Co ważne, to Sąd potwierdził, że kredyt indeksowany to kredyt w PLN z Liborem i jako taki powinien być wykonywana także na przyszłość, a więc niezależnie od tego, że kredytobiorca na podstawie wyroku otrzymać ma nadpłaty za okres przeszły. Przy takim rozumieniu wyroku Sądu mielibyśmy do czynienia z odfrankowieniem kredytu także na przyszłość.

Wyrok nie jest prawomocny. Orzekał Sąd w składzie SSO Tomasz Gal.

W apelacji będziemy walczyć o nieważność umowy, gdyż naszym zdaniem motywy podane ustnie przez Sąd już na tym etapie uzasadniają stwierdzenie nieważności umowy.

Tagi: