Przystąpienie Kancelarii Garlacz do sprawy przeciwko Deutsche Bank przed Sądem Najwyższym (I CSK 519/19). Rozprawa 15 października 2020 r.

Nasza Kancelaria na prośbę kredytobiorców – powodów przystąpiła do sprawy z powództwa kredytobiorców przeciwko Deutsche Bank, która obecnie jest w Sądzie Najwyższym (I CSK 519/19) i w której rozprawa jest zaplanowana na dzień 15 października 2020 roku.

Kredytobiorcy Deutsche Banku, którzy przegrali w I oraz II instancji zgłosili się do nas aby reprezentować ich w sprawie przed Sądem Najwyższym.

Powyższa sprawa ma charakter precedensowy gdyż uzasadnienie orzeczenia Sądu Najwyższego może wyznaczyć kierunek dalszych rozstrzygnięć sądowych na gruncie kredytów denominowanych.

Pełnomocnik pozwanego krótko przed rozprawą przed Sądem Najwyższym złożył pismo wskazując na kilkanaście orzeczeń Sądów Apelacyjnych, w których sądy uznały, że kredyt denominowany po usunięciu postanowień odsyłających do tabel kursowych może być wykonywany jako kredyt wypłacany i spłacany w walucie CHF. Obecnie jest to jeden z niekorzystnych kierunków orzeczniczych dla kredytów denominowanych. Nasze pismo złożone w wykonaniu zobowiązania Sądu Najwyższego do ustosunkowania się do pisma banku zawiera bardzo szeroką kontrargumentację wobec tych niekorzystnych dla kredytobiorców wyroków i dodatkowe oraz nowe uzasadnienie podstaw kasacyjnych.

W piśmie w ślad za naszym wypracowanym know – how w zakresie umów Deutsche Banku wskazaliśmy kilka dodatkowych wad umowy, dodatkową argumentację oraz kwestie, które naszym zdaniem Sąd Najwyższy powinien rozważyć z urzędu nawet w sytuacji gdy kredytobiorcy  tego do tej pory nie podnosili. Wszystkie nasze sprawy przeciwko Deutsche Bank, w których sądy potwierdziły status konsumenta, mamy wygrane i liczymy na to, że Sąd Najwyższy także zgodzi się z podniesionymi argumentami.

Będzie zatem mocne starcie dotychczasowych wyroków wspierających stanowisko Deutsche Banku z naszą argumentacją na nieważność umów DB.

Barbara Garlacz

Tagi: