Przełomowa nieważność umowy kredytu indeksowanego.

W dniu 25 października Sąd Okręgowy w Warszawie IV Wydział Cywilny (SSR del. Robert Masznicz) uznał umowę kredytu zawartą z Bankiem Millenium za nieważną i zasądził na rzecz naszego klienta wszystkie kwoty dochodzone pozwem wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie.

Sąd zasądził również koszty zastępstwa procesowego w kwocie 14 817,00 złotych.

Nie informujemy o każdym wyroku bo te otrzymujemy niemal każdego dnia ale o tych wartych komentarza. Wg naszej wiedzy jest to pierwszy wyrok na nieważność umowy w tym składzie sędziowskim, któremu uprzednio bliżej było do rozliczenia kredytu wg kursu średniego NBP.

Jeszcze kilka miesięcy temu sąd w tym składzie w innej sprawie dopytywał nas czy wiemy co robimy cofając wszystkie wnioski o biegłego, w tym o wyliczenie tzw. nadpłat z powodu odfrankowienia. Ale my postawiliśmy na nieważność: wszystko albo nic.

W tej sprawie była złożona opinia biegłego na nadpłaty i rozliczenie wg kursu średniego NBP i takich rozstrzygnięć się spodziewaliśmy, a na koniec taka miła niespodzianka. Jednak nastąpił przełom!

Sprawę prowadziła mec. Barbara Garlacz wraz z aplikantem radcowskim Julitą Kowalską.