Kolejne wygrane z bankiem ING w SO Katowice i SO Warszawa – Praga

Z ogromną satysfakcją informujemy, że:

1. w dniu 8 kwietnia 2021 roku Sąd Okręgowy w Katowicach w składzie SSO Izabella Knych (sygn. akt II C 747/16) zasądził na rzecz kredytobiorców całość dochodzonych rat kapitałowo-odsetkowych (tj. 100 tys. zł oraz ponad 100 tys. CHF) z tytułu nieważności umowy kredytu indeksowanego zawartego z ING Bank Śląski oraz ustalił nieważność umowy.
  2. w dniu 9 kwietnia 2021 roku Sąd Okręgowy dla Warszawy – Pragi w Warszawie w składzie SSO Małgorzata Kamykowska (sygn. akt C 1183/18) zasądził na rzecz kredytobiorców całość dochodzonych rat kapitałowo-odsetkowych (tj. ponad 230 tys. zł) z tytułu nieważności umowy kredytu indeksowanego zawartego z ING Bank Śląski oraz ustalił nieważność umowy.
  3. w dniu 13 kwietnia 2021 Sąd Okręgowy w Katowicach w składzie SSO Agata Stankiewicz – Rataj (sygn. akt II C 600/20) zasądził na rzecz kredytobiorców całość dochodzonych rat kapitałowo-odsetkowych (tj. ponad 300 tys. zł z tytułu nieważności umowy kredytu indeksowanego zawartego z ING Bank Śląski. Ten kredyt został całkowicie spłacony.

Szczególnie cieszy pierwsza sprawa. Pozew wpłynął do sądu we wrześniu 2016 roku, a zatem niemalże 5 lat temu. Co ciekawe, dopiero na początku marca 2021 roku (tj. przed ostatnią rozprawą), pełnomocnik banku wystosował do naszej Kancelarii prośbę o podjęcie rozmów ugodowych z bankiem. Chciałoby się rzec: „tonący brzytwy się chwyta”.

W tym procesie, na szczególne uznanie zasługuje także determinacja naszych klientów. Pomimo tak długotrwałego procesu i relatywnie atrakcyjnej propozycji ugodowej (w porównaniu do propozycji, które pojawiały się na gruncie innych spraw), kredytobiorcy byli zdeterminowani, aby walczyć do końca. Nasza dewiza „wiedza daje pewność” sprawdziła się i tym razem. Zakładaliśmy, że wyrok będzie opiewał na nieważność umowy.

Podobnie w sprawie przed Sądem Okręgowym dla Warszawy – Pragi klienci otrzymali propozycję ugodową i ją odrzucili.

Moich Klientów, nie interesowały pośrednie rozwiązania. Z ekonomicznego punktu widzenia, stwierdzenie nieważności umowy kredytu było dużo bardziej opłacalne dla moich Klientów niż potencjalne korzyści, możliwe do uzyskania w przypadku zawarcia ugody.

Sądy podzieliły argumentację wypracowaną przez Kancelarię na przestrzeni ostatnich 7 lat i w ponad kilkudziesięciu postępowaniach sądowych przeciwko temu bankowi.

To już kolejne wyroki pozyskane przez Kancelarię GARLACZ potwierdzające nieważność umowy kredytu banku ING powiązanej z walutą CHF.

Sprawy prowadziła mec. Barbara Garlacz z Zespołem.